Begin van een mooie tijd! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu Begin van een mooie tijd! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu

Begin van een mooie tijd!

Door: Martijn Hendrickx

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Januari 2016 | Australië, Cranbourne

Hallo allemaal!

Na een reis van 22 uur ben ik eindelijk aangekomen in Melbourne. De vliegreis is mij alles meegevallen. Het eten was goed en er waren genoeg films om te bekijken. Nadat ik mijn bagage had opgehaald en door de laatste keer gecontroleerd werd, werd ik door Paul opgehaald (de jongste van de drie broers).

Toen we bij de auto waren, stapte ik bijna aan de verkeerde kant van de auto in. Het is dat Paul vroeg of ik ging rijden, anders was ik zo aan de rechterkant ingestapt. Voor ons is het zo gewoon om aan de rechterkant in te stappen.

Allereerst zijn we naar mijn huis gegaan om de koffers af te zetten en om de sleutel in ontvangst te nemen. Vervolgens zijn we naar de farm gegaan voor een rondleiding. Op dat moment waren ze bezig met koolrabi oogsten en baby cos inpakken. Baby cos is een soort kleine Romeinse sla dat gekruist is met een andere soort sla. Verder gingen ze net prei rooien en zo’n zelfrijdende rooier is toch echt wel mooi om te zien in het echt!

Na de rondleiding kon ik met de auto terug naar huis rijden. Het is toch wel even wennen dat links rijden. Wanneer je links af moet slaan dan moet je naar rechts kijken, terwijl je dat eigenlijk niet gewend bent. Maar na een paar keer rijden, gaat het al stukken beter.

Die avond werd ik uitgenodigd door Paul om bij zijn gezin te komen eten. Daar was ik wel blij om aangezien ik nog niet naar de winkel was geweest. Natuurlijk ook omdat ik niet zo lekker kan koken dan zijn vrouw. Na het eten liet Paul zijn cactus tuin zien. Hij heeft vele verschillende soorten cactussen staan en zit ook in soort cactussen club. Hij kan er uren over praten, hoe hij de ze probeert te cruisen en waar deze vandaan komt en wat er zo bijzonder is aan de andere cactus. Toen Paul uitgepraat was over zijn cactussen, was het tijd om naar huis te gaan.

Vandaag (7 januari) moesten er nog een aantal zaken geregeld worden. Daarom kwam Paul mij vanochtend ophalen. We moesten een bankrekening openen, omdat ze anders mij niet kunnen betalen. Er is ook een simkaart geregeld zodat ik goedkoper kan bellen en sms’en. Daarnaast nog enkele belasting zaken geregeld.

’s Middags ben ik maar naar de supermarkt (Aldi) gegaan om eten te kopen. Daarnaast ben ik naar de shopping centre geweest om allerlei andere dingen, zoals wasmiddel, afwasborstel etc.

Tot zover de eerste twee dagen in Australië. Tot nu toe gaat alles nog prima. Het is ongeveer 22-25 graden heel de week daardoor kan ik goed wennen aan de warmte. Volgende week zal het namelijk iets boven de 30 graden kunnen worden. Daarnaast ligt het bed echt heel goed dus heb niet te klagen. Nou ja misschien een beetje. Er wonen wat Cambodjanen in huis en ze zijn niet al te proper met bepaalde dingen. Daarom heb ik vandaag ook maar mijn eigen bord, mok en bestek gekocht.

Tot zover de eerste twee dagen in Australië. Morgen ga ik voor het eerste werken op het bedrijf en verder een rustig weekendje houden denk ik.

Groetjes uit het zonnige Australië!

  • 07 Januari 2016 - 12:46

    Miranda Hendrickx:

    Hoi Martijn,

    Zo het begin is gemaakt!Na een lange reis eindelijk je eindbestemming bereikt!
    Leuk om te horen dat je goed ontvangen bent bij de fam. Schreurs.
    Maak er een geweldige tijd van!

    Groetjes,
    Pa en Ma

  • 07 Januari 2016 - 14:35

    Hé Martijn:

    Zo ,het eerste bericht is al heel wat ,leuk dat je goed ontvangen bent (en dat jij daar een huis hebt ,leuk voor vakantie, maar ja het is maar voor korte duur je weet wel wat je schrijft)het is wel raar rijden daar ,maak maar geen brokken, je woont er niet alleen? zet ze buiten,als ze der eigen niet voegen nou Martijn ik wens je een mooie tijd daar tot nog eens gr Oma

  • 07 Januari 2016 - 15:40

    Frank Hendrickx:

    Hey martijn. Leuk je zo te volgen ik hoop dat je een leuke tijd te gemoed gaat. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes frank en carin.

  • 07 Januari 2016 - 18:19

    Cris Hendrickx:

    Hoi Martijn,

    Super leuk om je zo te kunnen volgen. Fijn om te lezen dat alles zo goed verlopen is{zeker voor ome Cris kan hij weer gerust slapen}. Heel veel plezier geniet ervan Groetjes Ome Cris en Wilma.

  • 07 Januari 2016 - 19:02

    Hilda Hendrickx:

    Hoi Martijn,

    fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. leuk om je volgen
    een geweldige tijd gewenst van ome Gust en tante Hilda

  • 07 Januari 2016 - 20:37

    Anne Jansen:

    Hee Martijn!
    Leuk hoor, zo'n verslag! Kan ik jouw leuke verhalen ook lezen! Zo te horen heb je in ieder geval al een goed begin daar. Heel veel succes en plezier de komende tijd! En ik kijk uit naar je volgende verhalen! :)
    Groetjes, Anne

  • 07 Januari 2016 - 21:55

    Anne-Marie Hendrickx:

    He mate,

    zo zeggen ze dat toch daar. We zijn hier nu allemaal gerust nu je goed bent aangekomen. Mooi dat je zo wordt ontvangen, geeft jou maar ook ons een goed gevoel. Eerst nog even een paar dagen acclimatiseren en de boel daar een beetje verkennen en dan maandag aan de slag. Alvast veel succes gewenst en tot snel.

    groetjes,
    oom arnold, tam en de kids.

  • 08 Januari 2016 - 13:07

    Esther En Wim:

    Ha Martijn,

    Leuk om jouw belevenissen te lezen.
    Fijn dat de reis is meegevallen.
    Op naar je tweede verhaaltje;-)

    Groetjes Wim en Esther

  • 08 Januari 2016 - 15:37

    Hilda Prop:

    Hey Martijn,
    Ook wij wensen jou veel succes en vooral veel plezier!
    Groetjes de Propkes

  • 08 Januari 2016 - 16:09

    Karin Vermeulen:

    Hey Martijn,
    Leuk om jou zo te kunnen volgen. Fijn dat je een goede reis hebt gehad!
    Groetjes Johan & Karin

  • 08 Januari 2016 - 20:53

    Marja En Kees:

    Hoi Martijn
    Goed om te lezen dat de reis goed verlopen is en je daar goed bent opgevangen. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker.
    Nog een beetje geslapen onderweg? Valt altijd tegen denk ik zo'n tijdsverschil. Hopelijk bevalt het zelf koken een beetje want dat zal wel wennen zijn.
    Lekker als je mee aan de slag gaat; dat geeft ritme en des te eerder ben je gewend. Vergeet niet te genieten en af en toe wat te gaan bekijken, want dat hoort er ook bij hoor.
    Groetjes en tot horens

  • 08 Januari 2016 - 22:02

    Liannenuijten Nuijten:

    hoi Martijn,heel veel plezier daar geniet ervan!
    Gr Henny en Lianne Nuijten

  • 10 Januari 2016 - 09:39

    Opa Swagemakers:

    Hoi Martijn,
    Ik hoor dat je al aan de slag bent, dat je niet tot maandag kon wachten.
    Voor ons een bewijs dat je het naar je zin hebt.
    De opvang was goed, wat moet je nog meer. voor je het weet zijn die 4 maanden voorbij.
    Groetjes opa.

  • 10 Januari 2016 - 17:58

    Tante Isa:

    he martijn

    ik heb je eerste verslag gelezen en alles is goed verlopen en nu aan het werk en natuurlijk ook plezier maken de groetjes van de fb loze ome kees en tante isa

  • 12 Januari 2016 - 08:27

    Antoon En Bernadett:

    Hoi Martijn,
    Ook wij lezen mee over jou belevenissen in Australië. De reis is goed gegaan, leuk ontvangen, super weer, mooi huis, wat wil je nog meer? Deze reis gaat helemaal goed komen! Heel veel succes toegewenst met je stage en je verslagen! Neem de kans om veel te bekijken en geniet van alles.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 13 Januari 2016 - 19:19

    Cor Bogers:

    Hallo Martijn, het eerste verslag van je heb ik al gelezen.
    Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet mag gaan.
    Veel succes de komende tijd en maak er iets moois van
    Gr. Cor

  • 15 Januari 2016 - 09:31

    Iris Carpentier:

    Hoi Martijn,

    Leuk om je eerste verslag te lezen! Zo te zien is de eerste indruk al goed.
    Heel veel succes maar vooral lekker genieten!
    We kijken al uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,
    Michiel & Iris

  • 15 Januari 2016 - 19:53

    Oom Adrie En Tante :

    Geweldig dat we je kunnen volgen , en volgens ons komt dat helemaalgoed met jou nou wij wensen jou een heel goed verblijf daar. Veel sterkte en het ga je goed ,,

  • 16 Januari 2016 - 16:30

    Loes Bastiaansen:

    Hoi Martijn,
    Wat fantastisch nu al een verslag van je te lezen! Geniet ervan, ik ben jaloers! Succes met je ruitenwissers bij het afslaan! ;)

  • 16 Januari 2016 - 23:04

    Ome Harry/tante Ria:

    Thanks for your messages from for away. It's very interesting to read them.
    From here we wish you that your lenght of stay will be very instructieve and of cause agreeable. Enjoy!



  • 17 Januari 2016 - 12:22

    Veerle Willemen:

    Haha wedden dat je binnen 4 maanden op Schiphol de vraag gaat krijgen: "ga jij naar huis rijden" :p Leuk dat we je via deze weg kunnen volgen! Geniet van het prachtige land, de werkervaring, de gemoedelijke mensen,... ja je hebt me al heimwee bezorgt met 1 verhaal ;)
    Grtz Veerle

  • 17 Januari 2016 - 14:55

    Diana Willemen-de Bie:

    hallo,
    leuk om de foto's en de reisverslagen te volgen, geniet van je tijd daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cranbourne

Martijn

15 weken stage vlakbij Melbourne, Australië!

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 6975

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: