Happy Easter - Reisverslag uit Devon Meadows, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu Happy Easter - Reisverslag uit Devon Meadows, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu

Happy Easter

Door: Martijn Hendrickx

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 April 2016 | Australië, Devon Meadows

Wat gaat de tijd toch weer snel. Pasen is alweer achter de rug. Een hoop mensen met bunny oortjes voorbij zien lopen. Pasen en Goede Vrijdag betekenen veel voor Australië. De winkels gaan zelfs dicht op Goede Vrijdag. Nu denk je dat is toch niet zo speciaal, maar voor Australië wel. Hier zijn de winkels iedere dag open met uitzondering van Goede Vrijdag en Kerstmis.

Mijn laatste blog was ik geëindigd met het feit dat er hoog bezoek op komst was. Rick kwam een kijkje nemen in Australië. Eerst heeft hij zijn eigen tocht gemaakt. Vanuit Sydney is hij langzaam naar Melbourne gereisd.

De eerste dag heb ik hem een rondleiding gegeven op het bedrijf. Helaas was het weer niet echt fantastisch waardoor we bijna vast kwamen te zitten met de auto toen we een rondje rond de percelen gingen rijden. Na de rondleiding zijn we bij Kevin en Elly op de koffie gegaan om Rick voor te stellen. Na een bakje koffie gedronken te hebben, werden we opgehaald door Peter en Odilia voor een etentje.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Sorrento om met de veerboot naar de andere kant van Melbourne te geraken. Daarna begonnen we met onze road trip de ‘’Great Ocean Road’’. Een van de meest bekende road trips in de wereld. Een road trip met mooie stranden, de twaalf apostelen en schitterende uitzichtpunten. Met als toppunt dat we drie koala’s in het wild hebben gezien.

Na anderhalve dag op de Great Ocean Road gereden te hebben, zijn we vertrokken naar de Grampians. Een bergachtig nationaal park dat uit het niets ontstaat. Bij het toeristen informatiepunt werd ons verteld dat we op moesten passen voor overstekende kangoeroes. We hebben echt ontzettend veel dode kangoeroes naast de weg zien liggen. Gelukkig hebben we zelf geen overstekende kangoeroes gezien.

In de Grampions hebben we veel uitzichtpunten bezocht. Waar we ontzettend mooie foto’s konden maken. Voor sommige punten moest je een paar kilometer lopen, maar dat is niet zoals in Nederland. Hier is het berg op en over stenen heen kleuteren. Maar iedere keer was het toch weer de moeite waard als we aan het einde kwamen. Naast alle uitzichtpunten, zijn we ook naar een waterval geweest. Deze waterval is op het moment niet echt heel groot. Het is namelijk erg droog op het moment. Gelukkig had een dag ervoor geregend, waardoor we toch nog een mooie waterval hebben gezien. Als laatste zijn we ook nog een Aboriginal tekening gaan bekijken.

Na een geslaagd weekend, was het natuurlijk weer tijd om afscheid te nemen. Daarna begon het normale leven weer hier. Waarin een oogstmachine getest werd. Ze zijn al meer dan een jaar bezig om een oogstmachine te ontwerpen voor de radicchio en de koolrabi. Iedere keer werd het steeds een stukje beter, maar het was het net niet. Nu is het eindelijk zover dat het ergens op begint te lijken. Toch moet er volgens Mark nog veel veranderd worden, wil het echt goed gaan werken.

Afgelopen weekend ben ik samen met Ferry en Egbert naar de Grand Prix van Melbourne geweest. Helaas Max Verstappen niet gezien. Aangezien de wagens met paar honderd km per uur over de baan vliegen, was het onmogelijk om hem te zien. De formule 1 vond ik persoonlijk niet echt heel veel aan, aangezien dat je er gewoon bijna niets van kan zien. De formule 3, V8 en de Porsche klasse waren mooi om te zien. Maar het echte spektakel is toch wel het midden terrein. Hier kon je de werkplaats zien van de formule 3, V8 en de Porsche klasse. Je kon alles zien. Van hoe ze alles repareerde tot hoe ze de banden vervingen. Kortom mooi dagje!

Weer genoeg meegemaakt de afgelopen weken. In het paasweekend was het een rustig weekend. Op eerste paasdag naar het paardenrennen geweest in Warragul. Helaas is op paarden wedden niet echt mijn sterkste kant. Er was een paard dat de afgelopen 4 weken gewonnen had dus dacht ik kassa en wedde voor 10 dollar dat het ging winnen. Hoor je 10 minuten later dat het paard ziek was geweest en je raadt het al, het redde de finishlijn net één minuut later dan de andere. Maar goed na een paar wedstrijden had ik het wel gezien en ging ik naar Mount Worth State Park. Een mooi nationaal park dat niet echt bekend is. Hierdoor heb ik enkele dieren kunnen zien. Helaas niet op de foto kunnen krijgen.

Op tweede paasdag namen Tim en Josh (twee zoons van Darren) mij naar een AFL wedstrijd (Australian Footbal) in het grote MCG stadion. The hawks en the cats speelde tegen elkaar. Een ontzettend leuke wedstrijd waarin veel gebeurt. De sfeer was echt geweldig. Tim en Josh waren voor the hawks dus was het vanzelf sprekend dat ik ook voor the hawks ben. Spijtig genoeg werden wij omringd door cat supporters. Jaaa je leest het goed de tegenpartij zit gewoon naast je. In plaats van een vuist geven ze hier een hand aan het einde van de wedstrijd. Dat is nogal een verschil met Ajax-Feyenoord.

Ondertussen heb ik alweer 12 weken ervaring opgedaan hier. Nog drie weken werken en dan ga ik de reis van mijn leven beginnen samen met mijn klasgenoot Joris.

Tot zover mijn blog weer. Ik hoop dat jullie nog leuk vinden om te lezen.

Groetjes uit het herfstachtige Australië!

  • 01 April 2016 - 16:52

    Paula Pijnen:

    Ik vond het heel leuk jou verslag te lezen.Wat een belevenis voor jou en daar geniet ik ook van Het is voor jou een hele mooie ervaring .Geniet er nog maar van groetjes van mij.

  • 01 April 2016 - 21:02

    Oma:

    Weer een heel verhaal ,onze berichtje hebben elkaar gepasseerd,je hebt weer van alles meegemaakt,leuke uitstapjes met Rick gedaan,noemen ,de tijd gaat nu wel snel en wel kunnen af gaan tellen,verder nog veel werk plezier en de groetjes van me tot een volgend schrijven Xxx

  • 02 April 2016 - 10:02

    Miranda Hendrickx:

    Hoi Martijn,

    Leuk om je verslag weer te lezen. En wat heb je in die 12 weken al veel ervaringen opgedaan zowel op je stage dan de vele afwisselende uitstapjes die je gehad hebt!
    Nog 3 weken werken en dan ga je weer een heel ander stuk van Australie bekijken. Je fotoboek zal straks een aardig dik boekwerk zijn denk ik!
    Deze ervaringen nemen ze je niet meer af! Veel plezier nog en tot snel! Dan moet je weer in het Nederlandse ritme!!!!

    Groetjes,
    Ma

  • 09 April 2016 - 17:20

    Gavin & Dirk:

    Wat goed om te lezen dat je de kans grijpt om vanalles te zien terwijl je daar bent. Naast je stage ook de toerist uithangen is super belangrijk. Ik sta er toch wel van te kijken hoeveel mensen jou ook overal mee naartoe nemen, wat een geweldig kijkje in het echt Australië oplevert.

    Ik sluit mij aan bij de anderen: geniet nog even volop daar en we kunnen bij a aftellen om je in het lente achtste Nederland te verwelkomen.

    Gavin en Dirk

  • 10 April 2016 - 10:07

    Fam. Potters:

    Hoi Martijn,
    Eventjes geleden dat we iets hebben laten horen, maar we lezen alles. Leuk dat je ouders en Rick bij je geweest zijn, dan weten ze een beetje waarover je het hebt. Maak je lange dagen met het werk of is dat wisselend? Het samenwerken met de andere mensen uit het buitenland (i.v.m. taal) is dat een probleem of beheersen zij de Engelse ook goed? Werk je het meest op het land of is dat erg gevarieerd? Ja, dan komt over enkele weken het naar huis gaan :) ; kijk je er naar uit of zou je het nog wel een tijdje vol kunnen houden (ik ben benieuwd!!!)?
    Ben zelf (Elly) samen met m'n zus ook nog over Australië gevlogen en voor 15 dagen naar Pieter; rondgetrokken en bij andere familieleden geweest. Pieter heeft ook een goed adres. Ja Martijn, het is een eind vliegen, grote ervaring voor jullie beiden en dat nemen je ze nooit meer af!!! Geniet nog van deze laatste weken (ook rondtrekken met Joris) en mochten wij ondertussen niet meer reageren: een behouden thuiskomst !!

    Groetjes,

    Ad, Anniek en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Devon Meadows

Martijn

15 weken stage vlakbij Melbourne, Australië!

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1348
Totaal aantal bezoekers 6977

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: