A long time ago! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu A long time ago! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Martijn Hendrickx - WaarBenJij.nu

A long time ago!

Door: Martijn Hendrickx

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 Januari 2016 | Australië, Cranbourne

Het is nu ongeveer twee weken geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Regelmatig wordt er gevraagd wanneer komt de volgende. Echt leuk dat er zoveel reacties op mijn blog zijn en de vele berichtjes uit het koude/natte kikkerlandje! Oh en Frank het bier smaakt goed hoor, het is meer een beetje Engels bier, maar je kunt ook gewoon Heineken drinken.

De afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen en heb hierdoor niet echt veel tijd gehad om een goed verhaal te schrijven. We waren gebleven bij zondag 17 januari. Deze dag ben ik naar de Australian Garden geweest. Australian Garden is een botanische tuin met allerlei verschillende soorten thema’s. Van klimplanten tot woestijnplanten van alles te zien. Helaas was er een hoge fire danger waardoor ik geen wandeling kon maken buiten de botanische tuin. Maar al met al een paar uur kunnen wandelen in de botanische tuin.

Door de week is er niet echt veel gebeurd. Natuurlijk veel geprobeerd te werken en het huishouden natuurlijk niet te vergeten. Het is op het moment vrij druk op het bedrijf waardoor de tijd voorbij vliegt.

Dan gaan we alweer naar weekend nummer 3! Ik werd uitgenodigd door Paul om naar Wilsons Promontory te gaan kamperen. Hij heeft er een stuk land gekocht om volgend jaar een vakantiehuis op te gaan bouwen. We hebben daar zaterdag en zondag gekampeerd met de hele familie van Sarah. Het strand was ongeveer 500 m van het stukje land vandaan en we hebben die middag een grote strandwandeling gedaan. In de avond hebben we een kampvuur gemaakt om op te warmen en marshmallows te maken. De volgende dag zijn we eerst naar de duinen gegaan wat een paar km lopen is. Daar hebben we dune surfing gedaan (met een bodyboard naar beneden glijden). Daarnaast zijn we naar een prachtig strand gegaan om te zwemmen en met een bodyboard een paar golven te pakken. Er waren ook gigantische rotsen. Hier ben ik met Sarah (jongste dochter van Paul, beetje gek dat ze allebei Sarah heten, maar je zegt het op een andere manier) doorheen geklauterd. We staan samen op de foto, zoals je hieronder kan zien. Op de foto’s kun je ook de hele familie zien waarmee ik ben gaan kamperen. Alleen Richard (oudste zoon van Paul) en Fiby (oudste dochter van Anthony) waren er niet bij. Verder een fantastisch weekend geweest!

Na een fantastisch weekend moet er weer gewerkt gaan worden. Het was redelijk druk waardoor er zelfs op de Australia Day gewerkt moest worden. Australia Day is de dag dat de Engelse Australië opeiste als hun kolonie. Het is te vergelijken met Koninginnedag bij ons. Verder werd ik die week uitgenodigd door Elly (vrouw die op het kantoor werkt) voor een etentje. Iedere woensdag is in dat restaurant Parma avond (traditioneel Australisch gerecht). Vervolgens gingen we voor een bakje koffie naar hun huis. Daar werd ik uitgenodigd om bij hun te komen wonen voor de rest van de periode. Het zijn echt super aardige mensen en kon deze uitnodiging niet weigeren en ben de volgende dag verhuisd van Cranbourne East naar Berwick. Naast dat het aardige mensen zijn, voel ik me hier meer op mijn gemak en is de communicatie veel beter. Aangezien de Cambodjanen een paar woorden Engels spreken.

Ondertussen zijn we alweer aangekomen bij dit weekend (wat nu ondertussen alweer bijna voorbij is). Voor de verandering werd er op zaterdag niet gewerkt, omdat Aldi zijn bestelling flink had ingekort. Hierdoor had ik tijd om naar de Nederlandse winkel te gaan in Berwick (a touch of Dutch). Hier kun je allerlei Nederlandse producten kopen van vlokken tot Koopmans pannenkoekenmix. Daarnaast heeft het ook een restaurant waar je echte Hollandse friet kan eten met een broodje kroket en een hoop andere Nederlandse gerechten. Uiteindelijk flink veel ingeslagen daar ondanks dat het zo duur is. Geloof het of niet, maar als blijk van waardering heb ik een stroopwafel cake gebakken voor Kevin en Elly. Het mooiste van alles is dat het nog smaakte ook!

Vandaag (zondag 31 januari) heb ik samen met Kevin en Elly een roadtrip gedaan. We zijn naar Arthur Seat geweest. Hier hebben we een mooie wandeling van ongeveer 4 km. Met verschillende mooie uitzichtpunten en met kangoeroes in het wild! Er kan weer een punt van mijn bucketlist worden afgestreept. Enkele foto’s kun je vinden onderaan deze blog. Vervolgens zijn we verder gereden naar Cape Schanck. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt met prachtig uitzicht op een vuurtoren en met als eindbestemming een prachtig stenenstrand. Onderaan de blog kun je een foto vinden met Kevin, Elly en mij, zodat je een beetje een idee hebt wie ze zijn (nieuwe opa en oma haha). Vervolgens hebben we nog enkele andere plaatsen bezocht, Flinders (waar we een sandwich gegeten hebben), Hastings (haven bezocht). Totaal hebben we een tocht gemaakt van bijna 200 km en een fantastische dag gehad met vooral mooi uitzicht!

Zo nu ben ik weer een beetje aan het einde gekomen van mijn verhaal. Deze keer niet echt heel veel over het werk, maar dat is toch altijd een beetje hetzelfde. Meeste van de tijd ben ik in de schuur als snijder te vinden. Maar de laatste tijd krijg ik wat andere taken krijg als heftruck chauffeur of aan de verpakkingslijn staan als laatste kwaliteitscontrole. Al met al blijft het leuk om te werken hier met veel afwisseling.

Naast het werken moet ik ook nog een project uitvoeren. Het project gaat over verschillende soorten verpakkingen. Waarbij ik ga testen welke verpakking het beste past bij de verschillende soorten groenten. Je zult hier later nog wel meer over lezen met natuurlijk foto’s van het onderzoek.

Nou mijn zondag zit er alweer bijna op.

Enjoy my travel story and have a nice day!

PS: Mocht je vragen hebben dan kun je me natuurlijk een berichtje sturen via Facebook, Whatsapp of mailen op mac.hendrickx@gmail.com! SMS gaat ook, voor mij is het niet zo duur, maar denk dat het voor jullie nogal een kostenpost word.

  • 31 Januari 2016 - 10:29

    Miranda Hendrickx:

    Hoi Martijn

    Leuk dat je weer een verslag gemaakt hebt! Inderdaad iedereen kijkt er weer naar uit! We zijn natuurlijk allemaal reuze benieuwd wat je daar allemaal meemaakt. Nou dat zit wel goed zo te lezen! Mooie foto's en je eerste kangoeroes in het wild gezien!! Even een detail Martijn het is bij ons tegenwoordig Koningsdag!!!!
    Maar leuk dat je een nieuw gastgezin hebt (opa en oma) haha.
    Die cake ga straks thuis ook maar eens voor ons bakken!!
    Werk ze deze week en verder heel veel plezier daar natuurlijk!

    Pa en ma

  • 31 Januari 2016 - 14:04

    Kees En Marja:

    Hey Martijn,
    Ik hoorde van je ma al dat je verhuisd was. Wat ontzettend aardig dat mensen je dat zomaar aanbieden. Gastvrijheid waar we hier in Nederland nog iets van kunnen leren. En wat leuk dat ze ook dingen met je ondernemen. Nou, zo te horen heb je geen tijd om heimwee te krijgen.
    We genieten van je blogs en foto's, dus blijven schrijven hoor
    Wij wisten trouwens niet dat jij zo vaardig in de keuken was. Zo'n stage is dus ook goed om alle verborgen talenten naar boven te halen.
    Is het normaal groener daar of is het daar het jaar rond te warm voor? Veel gras groeit er niet zo te zien. Nou weer een fijne werkweek gewenst; wij gaan op naar de carnaval!
    Gr. Kees en Marja

  • 31 Januari 2016 - 14:04

    Kees En Marja:

    Hey Martijn,
    Ik hoorde van je ma al dat je verhuisd was. Wat ontzettend aardig dat mensen je dat zomaar aanbieden. Gastvrijheid waar we hier in Nederland nog iets van kunnen leren. En wat leuk dat ze ook dingen met je ondernemen. Nou, zo te horen heb je geen tijd om heimwee te krijgen.
    We genieten van je blogs en foto's, dus blijven schrijven hoor
    Wij wisten trouwens niet dat jij zo vaardig in de keuken was. Zo'n stage is dus ook goed om alle verborgen talenten naar boven te halen.
    Is het normaal groener daar of is het daar het jaar rond te warm voor? Veel gras groeit er niet zo te zien. Nou weer een fijne werkweek gewenst; wij gaan op naar de carnaval!
    Gr. Kees en Marja

  • 31 Januari 2016 - 14:05

    Karin :

    Ma, Martijn heeft weer een verslag gemaakt! Zo gaat dat hier, dus even snel met z'n allen lezen en foto's kijken. Leuk verslag weer Martijn, met mooie foto's. Fijn dat het je goed gaat! Groetjes Johan en Karin

  • 31 Januari 2016 - 17:44

    Isa Hendrickx:

    hoi martijn

    ik lees dat dat het allemaal goed gaat en mooie foto"s en een nieuwe thuis
    en goed weer wat wil je nog meer werk ze

    gr. uit hoogerheide

  • 31 Januari 2016 - 18:48

    Oma Hendrickx:

    Hoy ,Martijn terug van Tilburg zelf gereden, gelijk achter de CP om je verslag te lezen ,weer bijzonder dat je weer een nieuw tehuis hebt en je weer zo goed ontvangen bent bij je nieuwe Opa en Oma je wordt verwent ,leuk dat ze je overal mee naar toe nemen ,je kunt het niet beter treffen en weer mooie foto's ,deze week weer lekker werken op naar het volgende verslag(zou het allemaal wel willen zien maar je de leeftijd hé)nou Martijn tot een volgende Skype of zo was wel heel leuk je zo te zien)


    de groetjes van Oma Xxx

  • 31 Januari 2016 - 19:59

    Wim En Esther :

    Martijn

    Super om je belevenissen te lezen, volgens mij heb je geen tijd om je te vervelen. Bovendien ontdekken we nieuwe talenten van jou. Die

  • 01 Februari 2016 - 14:12

    Hilda Hendrickx:

    Hallo Martijn,

    fijn om te horen dat het zo goed gaat en mooie foto's
    ik kijk weer uit naar je volgende verslag

    gr uit de Lindenlaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cranbourne

Martijn

15 weken stage vlakbij Melbourne, Australië!

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 6978

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: